DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Turizm ve Otel Yönetimi Almanca Dersi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GER 112
Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Almanca
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı Avrupa Ortak Başvuru Metni Turizm ve Otelcilik okuyan öğrencileri A1.2 seviyesine getirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • turistlerin ihtiyaçlarını belirleyebilir.
  • sayıları kullanarak telefonda iletişim kurabilir.
  • tarihi, haftanın günlerini ve mevsimleri ifade edebilir.
  • gezi blogları hakkında bilgi verebilir.
  • mail rezervasyonlarını yazılı olarak onaylayabilir.
  • yabancı konuklarla kısa sohbetler sürdürebilir.
Ders Tanımı Turizm ve Otelcilik bölümü öğrencilerine Mesleki Almancayı vermektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma. Genel bilgiler ve dönem kuralları. Tekrar
2 Telefonda birini bağlamak, yazılı olarak mail rezervasyonları yapmak Ünite 3 Telefon diyaloglarını çalışma
3 Tarih, haftanın günleri ve mevsimleri Ünite 3 Haftanın günlerini ve mevsimlerini önceden çalışma
4 Otel web sayfalarını anlama ve açıklama, Perfekt Ünite 3 Çeşitli otel web sayfalarını araştırma ve örneklerini derse getirme
5 Telefonda otel, hizmet ve fiyat hakkında bilgi verme, Quiz I Ünite 3 Otel, fiyatlarını inceleme
6 Gezi bloglarını anlama ve hakkında bilgi verme Ünite 3 Gezi bloglarını araştırma ve bilgilerini toplama
7 Konuklara önerilerde bulunma, masa rezervasyonları yapma, für (i-hali) Ünite 4 Konuklara önerilerde bulunma örneklerini toplama
8 Şikayet ve isteklere yanıt verme, sıfatlar, Ara Sınav Ünite 4 Sıfatları araştırma
9 Otelin servisi hakkında bilgi verme, yardımcı fiiller (dürfen ve müssen) Ünite 4 dürfen ve müssen fiillerin çekimlerini araştırma
10 Dilek şart kipi (würden), tavsiyede bulunma, Quiz II Ünite 4 S.62 okuyup gelme
11 Konuklar ile sohbet edebilme, Blackboard ödevi 8.05.2020 Quiz II Ünite 4 Konuk sohbet örnekleri sıralama
12 Geçmiş hakkında konuşma Ünite 4 Cd’yi dinleme S.76
13 Otel ortamında geçen diyalogları canlandırma
14 Sözlü Sınav
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Menschen im Beruf Tourismus, (Anja Schümann, Cordula Schurig, Brigitte Schaefer, Frauke van der Werff), Hueber Verlag, ISBN: 978-3-19-101424-7, Lektion 3 und 4

Önerilen Okumalar/Materyaller

Arbeitsblätter, PONS, Wörterbuch Türkisch – Deutsch / Deutsch – Türkisch

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
2
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
7
Ara Sınavlar
-
-
Final Sınavı
1
11
    Toplam
111

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest